Wednesday 3 October 2012

Prostota zawsze się sprawdza


Chyba przeszłam kolejny etap, kolejny etap w mojej kulinarnej przygodzie ;)

Na początku jest ekscytacja, fascynacja, sięganie po zawiłe przepisy, stawianie sobie kulinarnych wyzwań...tak jakby niewyobrażalna ilość składników, godziny spędzone w kuchni i wynik - skomplikowane danie (którego nazwy nie wiadomo nawet jak wymówić) miało dać największą satysfakcję. I nagle przychodzi taki moment, kiedy czujesz przesyt tego wszystkiego, kiedy pragniesz tego najprostszego, prawdziwego smaku. Kiedy pęknięty, dojrzały, ciepły jeszcze od słońca pomidor staje się największą rozkoszą dla podniebienia. Bo gotowanie to wydobywanie smaku z każdego składnika, traktowanie każdego elementu indywidualnie. Najprostsze danie może być nieziemskie, jeśli tylko składniki są najlepszej jakości. Po co spędzać całe dnie na gotowaniu jeśli najłatwiejsze potrawy dają najwięcej radości i satysfakcji.

Zwykłe warzywa - dynia, bakłażan, cukinia, papryka, grillowane z dodatkiem ziół, pod koniec posypane parmezanem naprawdę potrafią zaskoczyć swoim aromatem i smakiem ;)






Kupione warzywa i owoce nigdy nie będą smakować tak samo jak te wyhodowane samodzielnie. Po przepysznym, owocowym lecie zostały mi jeszcze na jesień winogrona, jabłka i pomidory. Ich smaku nic mi nie zastąpi ;)




Tak jak obiecałam dodaję przepis jednego z dań, które przygotowywałam podczas kursu w Akademii Kurta Schellera. Przetestowałam przepis na tarte, cykorię i bakłażana w domu - jest bardzo łatwy, szybki i przyjemny, dlatego polecam go wszystkim zabieganym roślinożercom i nie tylko ;)


Tarta z karczochów z serkiem Ricotta

Składniki:
-2 warstwy ciasta francuskiego
Nadzienie:
-150 g pokrojonych karczochów
-200 g serka Ricotta
-100 g świeżego twarogu
-1 jajko
-1 żółtko
-Sól i pieprz
-sezam

Przygotowanie:
Mieszamy dokładnie ze sobą serek Ricotta, twaróg, żółtko i przyprawy. Powstałą masą smarujemy jedną warstwę ciasta francuskiego. Na wierzchu wykładamy karczochy i przykrywamy drugą warstwą ciasta. Zlepiamy rogi, nacinamy ciasto na wierzchu, smarujemy (najlepiej za pomocą pędzelka) roztrzepanym jajkiem. Na koniec posypujemy sezamem i pieczemy w piekarniku rozgrzanym do temperatury 180 stopni przez 20 minut.


Cykoria

Składniki:
-Pokrojona w plastry pomarańcza
-1 posiekana cebula
-Cykoria
-Sól, cukier i pieprz do smaku

Przygotowanie:
Pomarańczę i cebulę umieszczamy na patelni. Dodajemy cykorię, przyprawiamy do smaku, zalewamy do połowy wodą i dusimy do momentu, aż cykoria będzie miękka. Po ugotowaniu rozkrajamy cykorię na pół, wyjmujemy głąb i smażymy na brązowo z odrobiną cukru.

Pieczony bakłażan

W bakłażanie robimy 5-6 podłużnych nacięć, w każde nacięcie wkładamy gałązkę świeżego tymianku. Następnie układamy tak przygotowanego bakłażana na blasze (wyłożonej papierem do pieczenia) i pieczemy w wysokiej temperaturze około godziny. Upieczonego bakłażana przekrajamy na pół i wyjmujemy łyżeczką miąższ.
Przekładamy na talerz, polewamy oliwą, przyprawiamy solą i pieprzem.


Smacznego!  ;)
fotograf: Oleszka

27 comments:

  1. pieczona dynia jest cudna!:-)

    ReplyDelete
  2. winogrona są przecudowne ;) chociaż wolę większe zielone ;D

    ReplyDelete
  3. Kurcze wszystko wygląda przepysznie, aż ślinka cieknie;) No chyba trzeba będzie spróbować ;)

    http://annaantje.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. aż mam ochotę na winogrono haha ;D

    ReplyDelete
  5. Ale pyszności, dostałam ślinotoku :D Poproszę po kawełeczku wszystkiego :P

    Buziaki :*

    ReplyDelete
  6. mmm... pyszności ;) wszystko nie dość, że profesjonalnie zrobione to jeszcze podane ;) pooozdrawiam! ;*

    ReplyDelete
  7. Strasznie pysznie to wygląda:)

    ReplyDelete
  8. Od Twoich zdjęć zrobiłam się strasznie głodna :)
    Przepis na pewno wykorzystam :D
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    ReplyDelete
  9. Aż się głodna zrobiłam...ale to prawda, że często te najprostsze rozwiązania są najlepsze ;)

    ReplyDelete
  10. mmm apetycznie wszystko wygląda :) aż zgłodniałam.
    Zapraszam do mnie na nowy post :)

    ReplyDelete
  11. Ależ pięknie wygląda to jabłko skropione rosą:)

    ReplyDelete
  12. zgłodniałam :D niektóre zdjęcia aż rażą po oczach xd

    zapraszam na nowy post www.rubber-balloon.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. jak to wszystko pysznie wygląda:) !

    ReplyDelete
  14. mniam mniam :D i zgadzam sie, prostota zawsze sie sprawdza :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    ReplyDelete
  15. wygląda wspaniale i jeszcze lepiej musi smakować ;)

    ReplyDelete
  16. dobrze, że piszecie o jedzeniu
    za dużo chudych ludzi jest dookoła nas
    jesteś tym, co jesz
    smacznego :D

    ReplyDelete
  17. Grilowane warzywka mniam mniam :) szczególnie cukinia :)

    ReplyDelete
  18. przed chwilą jadłam obiad i znowu zgłodniałam przez te smakołyki ;dd

    ReplyDelete
  19. Nie mogę oglądać takich smakołyków bo robie się głodna .

    ReplyDelete
  20. wspaniałe zdjęcia!
    a teraz aż zgłodniałam... ;<
    Zapraszam ;)

    ReplyDelete
  21. OMG, the food looks SOOOOOOOOOOOOOOOO good, I am hungry :p

    ReplyDelete
  22. ale to wszystko smakowite :) jednak znając moje zdolności nie ugotowałabym tego..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...