Sunday 19 August 2012

Kierunek: Włochy (Marina Di Grosseto)

Moja złota myśl - odkrywać daną kulturę i obyczaje najlepiej jest w jej naturalnym środowisku - co dla mnie w skrócie oznacza, że prawdziwą Italię poznałam dopiero w małym nadmorskim miasteczku, gdzie nic nie zostało "skażone" kulturą zachodu (szczególnie jedzenie ;)), wszystko jest rdzennie włoskie i próżno szukać Włocha, który mówi w innym języku niż jego ojczysty. Moje dawne przekonania typu: "Naród włoski to leniwe nieroby" zmieniły się może nie diametralnie, ale na pewno bardzo na plus. Nie oszukujmy się, Włosi może nie są nadzwyczaj pracowici i uporządkowani, ale na pewno potrafią brać z życia tylko to co najlepsze. Po pierwsze jedzenie - Włosi kochają jeść i celebrować posiłki (tego chyba najbardziej im zazdroszczę), każdy mały lokalny sklepik jest lepiej wyposażony niż najbardziej luksusowe polskie delikatesy. Po drugie co by nie mówić naród włoski jest jednak strasznie utalentowany. Z byle czego potrafią zrobić dzieło sztuki (niedzielne targi staroci były tego potwierdzeniem ;)), nie wspomnę już o cudownej architekturze, rzeźbach, obrazach... i butach, jak oni to robią, że każda para jest taka urocza? 
Ale czy powinniśmy się temu wszystkiemu dziwić? W końcu jak tu nie być szczęśliwym, kiedy słońce cały rok przygrzewa, w ogrodzie dojrzewają oliwki i winogrona, na każdym rogu "czają" się małe rodzinne knajpki, lodziarnie, sklepiki z pachnącymi owocami, a wieczorem jedząc obłędną kolację słychać szum morza. 
W małym włoskim miasteczku odkryłam prawdziwą esencję Włoch, coś co według mnie zawsze widać w kolekcjach Dolce&Gabbana. Dla mnie prawdziwe Włochy to kobieta - pewna swojej kobiecości, ale jednocześnie niewinna. Jej ciało otula delikatna koronka, a na twarzy czai się uśmiech. Ucztuje do późnej nocy w towarzystwie swoich najbliższych, jest szczęśliwa i beztroska. 
  
Niedzielne targi staroci..., dlaczego nie ma takich w Warszawie?!




Jestem absolutnie uzależniona od wszelkich morskich "potworów" ;)

Skoro Włochy to pizza też musiała być ;)

Crema catalana - gorąco polecam ;)



Lody, lody, lody... bez komentarza ;)


fotograf: Oleszka/Z.

60 comments:

  1. cudne zdjecia i narobilyscie mi ochoty na pizze:P rowniez dodaje! i zapraszam na nowy post:)

    ReplyDelete
  2. Te targi staroci wyglądają super!

    ReplyDelete
  3. Cudowne zdjęcia... ach te Włochy i ich jedzenie;) Z Tą kobietą zgadzam się z Tobą w zupełności!

    ReplyDelete
  4. Sei molto delicata e affascinante nei fiori :3

    ReplyDelete
  5. Beautiful Pictures! And the food looks really nice

    Love Storm

    ReplyDelete
  6. Jej, przecudowne te widoki! Da się zauważyć, że jakoś aparatu dużo bardziej wzmacnia zachwyt fotografowanymi miejscami.
    Świetne! :D

    ReplyDelete
  7. Oooj ile ja bym dała, żeby w Warszawie był taki targ staroci <3

    ReplyDelete
  8. These pictures are beautiful. The market looks really cool :-).

    Have a nice day!

    Xo
    http://myscrambledstyle.blogspot.nl/

    ReplyDelete
  9. Zdjęcia są cudowne.
    Wyglądasz ślicznie <3

    ReplyDelete
  10. AAA cudowne Włochy, tylko zadrościć! :*

    ReplyDelete
  11. A kupiłaś coś ciekawego na tym targu?:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kupiłam, kupiłam...;)
      Wkrótce moje zdobycze pojawią się na blogu ;)

      Delete
  12. Cudowne zdjęcia : )
    Zapraszam do mnie :
    kasiatojestto.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. To pewnie żadne nowość, ale ślinka leci mi na widok tego jedzonka. :) ;D

    ReplyDelete
  14. te zdjęcie w różowych kwiatach - boskie :]
    zazdraszczam bardzo wyjazdu i widoków
    pozdrawiam

    ReplyDelete
  15. jedzenie wyglada bosko.....
    czy to creme brulee? to chyba Francja?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie, nie to crema katalna :)
      Deser bardzo podobny do creme brulee, ale robiony na bazie mleka zamiast śmietany, dzięki czemu ma według mnie bardziej aksamitną konsystencję :)

      Delete
  16. Beautiful photo! Love your total white outfit!

    www.stills.rs

    ReplyDelete
  17. Jakie smaczności! Aż zgłdniałam. Świetne zdjęcia. :)
    Obserwuję i zaprszam do mnie :)

    ReplyDelete
  18. Beautiful photos!!! great post!!!
    Have a good week!

    Besos, desde España, Marcela♥

    ReplyDelete
  19. Hi dear :) amazing post and blog dear :) what do you think of following each other on GFC ? let me know
    Keep in touch

    http://thefrench-fries.blogspot.pt

    xx

    P.S:JOIN MY INTERNATIONAL GIVEAWAY

    ReplyDelete
  20. obserwuje. (:
    Włochy, Włochy <3 cudowny kraj, cudowni ludzie, cudowne jedzenie. (:
    świetny blog, bede zagladała tu czesto

    ReplyDelete
  21. świetne zdjęcia :)
    zazdroszcze wypadu ;)
    pozdrawiamy

    ReplyDelete
  22. Ale piękne rzeczy, tez chcę taki targ! :)) zdjęcia cudowne, kolorowe, pełne życia

    ReplyDelete
  23. świetne są te zdjęcia ;))

    ReplyDelete
  24. W Warszawie są tez targi staroci. Polecam ten na "Kole".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skoro polecasz to na pewno się tam udam :)
      Ale ciągle uważam, że te włoskie mają swój niezapomniany klimat :)

      Delete
  25. wszyscy odwiedzają Włochy w tym roku, tylko nie ja :( <3
    bardzo ładne zdjęcia i ciekawie przedstawione szczegóły podróży ;)
    obserwujemy? ja już...
    http://makeyourselfbraver.blogspot.com/
    zapraszam ^^ !

    ReplyDelete
  26. Love all the lovely photos!! Thanks for stopping by my blog! Would you like to follow each other!

    -Stephanie
    @LaminLouboutins.blogspot.com

    ReplyDelete
  27. love the delicate all white look and this looks so wonderful!! good food and great scenery and shopping :D i followed you back of course

    -Jessica
    http://www.jumpintopuddles.com

    ReplyDelete
  28. ale piękne rzeczy . Jak ja chciałabym tam pojechać... Choć na jeden dzień

    ReplyDelete
  29. cudowne te zdjecia, tez bym chciala! swietne ujecia :)
    zapraszam w wolnej chwili :)

    ReplyDelete
  30. Cudowne zdjęcia! :)
    zapraszam ♥

    ReplyDelete
  31. You look beautiful! And that food looks yummy! :D
    I'm following you now. :D If you want, you can find me on: http://the-wandering-heart.blogspot.com
    Lots of love! <3

    P.S: I'd love to ask you for a little help. It would mean a lot to me if you read my newest post and helped me out. Won't take more than five minutes! ;)

    ReplyDelete
  32. lovely pictures! and thanks for the comment on my blog :)

    www.dailydisguise.com

    ReplyDelete
  33. niesamowite zdjęcia!!
    jestem pod takim wrażeniem że już ten post przeglądam kolejny raz:)))

    ReplyDelete
  34. Hej Olu! Całkowicie się z Tobą zgadzam w kwestii Włoch. To wprawdzie nie do końca mój klimat, ale gdybym się tam kiedyś znalazła, chciałabym po prostu siedzieć, jeść i pić ;)

    ReplyDelete
  35. beautiful photos, beautiful blog!!
    I would be glad if youre visiting my blog too, maybe you like it :)
    My Blog

    ReplyDelete
  36. great photos! that ice-cream looks delicious, i'm craving for some now!!!

    check my blog and follow if you like it:
    http://thesedaysfashion.blogspot.com

    ReplyDelete
  37. Uwielbiam Wasz blog!!!!:)

    ReplyDelete
  38. Świetne zdjęcia, jak zwykle :DD Sama chętnie pojechałabym do Włoch :) Uwielbiam wasze wpisy z podróży :D

    ReplyDelete
  39. Hi lovely, I have an award for you in my blog!!!
    Hope you like!!!
    Ah!! I follow you by G+ now(6)!!! I'm very happy if you follow me too.

    Besos, desde España, Marcela♥

    ReplyDelete
  40. jedzonkoooo ! kuchnia włoska jest przepyszna ;)

    ps. liczny koronkowy topik <3

    ReplyDelete
  41. Dokładnie ! Zgadzam się, ja byłam kiedyś na wymianie we Wloszech. Mieszkać u prawdziwych włochów to jest to !

    ReplyDelete
  42. Such a beautiful photos and I love your shirt :)

    ReplyDelete
  43. Przepiękne zdjęcia, pozazdrościć widoków ! :)

    ReplyDelete
  44. This looks awesome!! You totally rock, following you now! please follow back :)

    ReplyDelete
  45. Piękne zdjęcia:) łapiesz słonko, a ja wciąż blada ;))

    ReplyDelete
  46. Pięknie pokazałaś w obiektywie jedzonko, to co najbardziej lubimy:)

    ReplyDelete
  47. I'm exhausted. I'm fond of such music style. And it's very good that such music is saved nowadays.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...